De gemeenteraad in 2023

6 maart 2024

Hoeveel raads- en commissievergaderingen waren er in 2023. Hoeveel schriftelijke vragen werden er gesteld en waar ging het over in de verschillende commissies? Het antwoord op deze vragen is te lezen in het jaarverslag van de gemeenteraad '2023 in cijfers en beelden'.

De langste raadsvergadering was op 6 juli 2023 en duurde 8 uur en 24 minuten. Op 11 mei 2023 was de gemeenteraad het snelst klaar: na 1 uur en 44 minuten.

3 raadsleden vertrokken en werden opgevolgd.

Burgemeester Lenferink kreeg een bijzonder afscheid en op 1 september 2023 begon Peter van der Velden als waarnemend burgemeester.

Verder staan in het jaarverslag de belangrijkste onderwerpen van de commissies Leefbaarheid & Bereikbaarheid, Onderwijs & Samenleving, Stedelijke Ontwikkeling en Werk & Middelen. En natuurlijk aandacht voor de zoektocht naar een nieuwe burgemeester.

Lees hier 2023 in cijfers en beelden